Algemene verkoopvoorwaarden

Bijgewerkt op 31 januari 2018

1. Algemene bepalingen

1,1. De volgende algemene verkoopvoorwaarden ("Algemene voorwaarden") zijn van toepassing op het aanbod en de verkoop van producten via de Estée Lauder België -website in de Europese Economische Ruimte (“EEA”), (de "Website").

1,2. Om in aanmerking te komen om producten te kopen op de Website moeten klanten: (a) ten minste 18 jaar oud zijn of, indien minderjarig, naar behoren zijn gemachtigd door hun wettelijke vertegenwoordiger; (b) consumenten zijn, bedoeld als natuurlijke personen die handelen voor doeleinden die niet met hun handel, bedrijf, ambacht en beroep verband houden; (c) zich registreren op de Website www.esteelauder.be en (d) in het bezit zijn van een geldige creditcard of bankpas.

1,3. Deze overeenkomst zal in het Nederlands worden uitgevoerd en wordt beheerst door Nederlands recht (het “Land”). Dergelijk recht wordt in deze algemene voorwaarden 'lokale wetten' genoemd.

1,4. Alvorens een bestelling van een product via de Website of het klantenservicecentrum te plaatsen, moeten klanten uitdrukkelijk akkoord gaan met deze Verkoopvoorwaarden. Klanten kunnen deze Verkoopvoorwaarden opslaan of afdrukken, die ook op elk moment op de Website beschikbaar zijn. Deze Verkoopvoorwaarden kunnen te allen tijde worden aangepast.

1,5. De Verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn op een bestelling, zijn die op de Website zijn gepubliceerd op het moment dat de klant een bestelling plaatst. In overeenstemming met de toepasselijke wetgeving met betrekking tot elektronische handtekening, wordt het plaatsen van een bestelling zoals hieronder aangegeven geacht een elektronische ondertekening en bewijs van de bestelling en het verschuldigde bedrag te zijn.

1,6. Door de respectieve vakjes aan te vinken tijdens de bestel- of accountregistratieprocessen op de Website, erkent u dat u deze Verkoopvoorwaarden, evenals onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid hebt gelezen, begrepen en aanvaard, zonder beperking of kwalificatie.

2. Identificatie van de Leverancier

De leverancier is
Estée Lauder Cosmetics SA
Woluwe Office Garden
Woluwedal 26
1932 St. Stevens-Woluwe,
België

3. Producten

3,1. Informatie over producten is beschikbaar op de Site en wordt verstrekt in overeenstemming met Lokale Wetten.

3,2. We zullen alle redelijke professionele zorg in acht nemen om ervoor te zorgen dat alle details, beschrijvingen, afbeeldingen van producten die op de Website verschijnen, correct zijn op het moment dat de relevante informatie in het systeem werd ingevoerd; echter, voor zover toegestaan ​​door de toepasselijke wetgeving, kunnen we niet garanderen dat genoemde details, beschrijvingen, afbeeldingen van producten volledig juist, volledig, betrouwbaar, actueel of foutloos zijn.

3.3. De producten die op de Website worden beschreven en alle voorbeelden daarvan die wij aan de klant kunnen verstrekken, zijn uitsluitend voor persoonlijk gebruik. Klanten mogen deze producten of voorbeelden daarvan niet verkopen of doorverkopen. We behouden ons het recht voor om, met of zonder kennisgeving, de hoeveelheid producten of miniaturen die aan de klant moeten worden verstrekt, wat kan leiden tot schending van deze Algemene voorwaarden, te annuleren of te beperken.

4. Prijzen

4,1. Alle vermelde prijzen voor producten die beschikbaar zijn via de Website zijn inclusief btw tegen de huidige tarieven en zijn uitgedrukt in lokale valuta. Bezorgkosten worden aan de klant getoond vóór het afronden van een bestelling en worden toegevoegd aan de prijs van de producten en worden afzonderlijk vermeld op het bestelformulier. Ga voor meer informatie ook naar de rubriek Levering op de Website.

4,2. We controleren regelmatig of alle prijzen die op de Website worden weergegeven correct zijn, maar we kunnen niet garanderen dat er geen fouten zijn. In het geval dat een duidelijke fout in de prijsbepaling van een product wordt gedetecteerd, bieden we de klant de mogelijkheid om het product tegen de juiste prijs te kopen of om de bestelling te annuleren.

4,3. Prijzen kunnen te allen tijde worden aangepast. De toepasselijke prijzen zijn die welke op de Website worden gepubliceerd op de datum waarop een bestelling door de klant wordt geplaatst.

5. Een bestelling plaatsen

5,1. De klant kan vrij navigeren op de Website zonder een bestelling te plaatsen. Als de klant ervoor kiest om dit te doen, wordt de klant door het proces van het plaatsen van een bestelling geleid door een reeks eenvoudige instructies op de Website of in het klantenservicecentrum.

5,2. Om een ​​bestelling te plaatsen, moet de klant de hoeveelheid product invoeren die hij/zij wenst te kopen (maximaal vier (4) producten van dezelfde referentie), met een maximale aankoop van zeshonderdvijftig euro (€ 650) per klant.

5,3. De klant kan klikken op "Toevoegen aan mand" om het geselecteerde product in de gewenste hoeveelheid in de "Winkelmand" te plaatsen. De klant kan besluiten door te gaan met winkelen voor andere producten en deze toevoegen aan zijn/haar winkelmandje of doorgaan met afrekenen door op de knop "Doorgaan naar afrekenen" te klikken. Op elk moment tijdens het winkelen kan de klant de producten in de winkelmand bekijken door op "Doorgaan naar de kassa" vanaf elke pagina te klikken. De klant kan producten uit zijn/haar winkelmandje verwijderen door op "Verwijderen" te klikken naast het gekozen product in de winkelmand. Indien van toepassing in het Land, kan de Klant een product als favoriet opslaan door te klikken op "Verplaats naar favorieten" onder de productnaam. Het product wordt vervolgens verplaatst naar het gedeelte met favorieten van de klant in "Mijn account". Om toegang te krijgen tot de favorieten van klanten vanaf elke computer, moet de klant zich registreren of inloggen met zijn/haar account.

5,4. De Klant moet de instructies op het scherm volgen om het betalingsproces op de Website te volgen. De klant kan altijd eventuele fouten corrigeren in gegevens die hij/zij heeft ingevoerd, de inhoud van de winkelmand wijzigen, één of meer producten aan of uit de winkelmand toevoegen of verwijderen, of de volledige bestelling annuleren tijdens het afrekenen voordat hij/zij zijn/haar bestelling verzendt. Voordat een bestelling op de Website wordt geplaatst, heeft de klant de mogelijkheid om alle details van zijn/haar bestelling, inclusief facturerings- en verzendinformatie, te controleren en te bewerken voordat hij/zij zijn/haar aankoop bevestigt. Bovendien erkent en verklaart de klant dat hij/zij tijdens het afrekenen alle instructies heeft gelezen en deze verkoopvoorwaarden volledig heeft aanvaardt door middel van een bevestigingsactie op de Website (bijvoorbeeld door een vakje aan te vinken). De klant plaatst een bestellingsverzoek voor producten via de Website door op de knop "Bestelling plaatsen en betalen" te klikken aan het einde van het bestelproces.

5,5. Nadat een bestelling is verzonden, wordt een bevestigingspagina weergegeven en ontvangt de klant binnenkort een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van de bestelling. In overeenstemming met de bepalingen van de Lokale Wetten bevat de e-mail die de ontvangst van de bestelling bevestigt een samenvatting van de Algemene Voorwaarden, informatie over de essentiële kenmerken van de gekochte producten, een gedetailleerde aanduiding van de prijs en betaalmiddelen, informatie over verzendkosten, informatie over de voorwaarden en methoden om gebruik te maken van het herroepingsrecht, het adres waartoe klachten kunnen worden gericht, informatie over ondersteunende diensten en over bestaande commerciële garanties.

5,6. If an order confirmation does not arrive within 24 hours after submission, customer may contact us at 0800 54029 for assistance.

5,7. If customers have any questions or concerns when placing an order or if they wish to enquire about a previously placed order, they may contact us at 0800 54029 or via email at the following address klantendienst@cs.esteelauder.be. Om snel geholpen te kunnen worden, worden klanten aangeraden om hun bestelnummer bij de hand te houden.

6. Inpakdiensten

6,1. Wij verwerken bestellingen met veel zorg. Als deze dienst beschikbaar is in het Land, maken we graag een mooi geschenkpakket. We zullen de Inpakdiensten aanbieden tegen betaling door klanten van de extra kosten die op de Website worden weergegeven.

6,2. Als de klant zijn/haar bestelling als cadeau wil laten verpakken, drukt hij/zij tijdens het "Afrekenen" simpelweg op de "Inpak" -optie. Klanten kunnen momenteel geen cadeaukaart met hun persoonlijke begroeting bestellen.

6,3. In het geval dat een "Inpak"-bestelling meer dan één product bevat, zullen we voor al deze producten een geschenkpakket maken.

7. Aanbiedingscodes

7,1. Als aanbiedingscodes van toepassing zijn in het Land, moeten klanten, om een ​​aanbiedingscode in te wisselen, hun code invoeren in het vak "aanbiedingscode" tijdens het afrekenproces op de website. Aanbiedingscodes zijn hoofdlettergevoelig en moeten exact worden ingevoerd zoals ze verschijnen.

7,2. Wanneer een aanbiedingscode wordt geaccepteerd, wordt de aanbieding weergegeven in het "Bestellingsoverzicht".

7,3. Slechts één aanbiedingscode mag worden gebruikt per bestelling.

8. Betaalmogelijkheden

8,1. Klanten kunnen de producten betalen met een creditcard. De volgende creditcards worden geaccepteerd voor betalingen:

  • Visa
  • MasterCard
  • Sofort

8,2. Wij accepteren geen creditcards met factuuradressen buiten de EER.

8,3. Voor de veiligheid van de klant moet de naam en het adres van de klant overeenkomen met die van de creditcard die voor de betaling is gebruikt. We behouden ons het recht voor om elke bestelling te annuleren die niet aan deze criteria voldoet.

8,4. Alle creditcardhouders zijn onderworpen aan validatiecontroles en autorisatie door de creditcardmaatschappij. Als de uitgever van de betaalkaart van de klant weigert, om welke reden dan ook, de betaling aan ons te autoriseren, of dit niet doet, hetzij voorafgaand aan of na een betaling, zijn wij niet aansprakelijk voor enige vertraging of niet-levering.

8,5. Op uw betaalkaart wordt de toepasselijke, op dat moment geldende aankoopprijs in rekening gebracht. Door uw bestelling op de Website in te dienen, geeft u ons uitdrukkelijk toestemming om een ​​dergelijke betaalkaartautorisatie uit te voeren en, strikt voor legitieme doeleinden en voor zover toegestaan ​​volgens toepasselijke regelgeving, om informatie (inclusief bijgewerkte informatie) over u van of naar u of derde partijen te verzenden of te verkrijgen, inclusief maar niet beperkt tot uw betaalkaartnummer, om uw identiteit te verifiëren, uw betaalkaart te valideren, een betaalkaartautorisatie te verkrijgen en individuele aankooptransacties te autoriseren.

9. Vragen over de bestelling

9,1. Over het algemeen worden producten binnen 2 tot 3 werkdagen geleverd. For any shipping information customers may contact us at 0800 54029 or via email at the following address: klantendienst@cs.esteelauder.be.

9,2. Klanten kunnen de status van hun meest recente bestellingen bekijken door naar de pagina Bestellingsstatus te gaan in het gedeelte Mijn account. Dit is de gemakkelijkste en snelste manier om de meest actuele informatie over de bestellingen van klanten te krijgen.

9,3. Wanneer de klant op de pagina Bestellingsstatus klikt, wordt hij/zij gevraagd om in te loggen met zijn/haar e-mailadres en wachtwoord. Een overzichtspagina voor bestellingen geeft de klant gedetailleerde informatie over zijn huidige en eerdere bestellingen. Nadat een bestelling is verzonden, wordt het relevante trackingnummer, indien beschikbaar, weergegeven. Klanten kunnen de bezorgstatus van de bestelling volgen bij onze koerier door op "verzonden" te klikken onder de kop Bestellingsstatus. Sommige vervoerders hebben wellicht geen volginformatie beschikbaar gedurende tot 24 kantooruren nadat de bestelling is verstuurd.

9,4. Soms worden bestellingen door ons systeem om verschillende redenen (deels) geannuleerd. Enkele redenen zijn:

  • Artikel(en) niet beschikbaar, hoewel we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat niet-beschikbare artikelen duidelijk als zodanig op de Website worden vermeld
  • Niet in staat zijn om betaalgegevens te verwerken
  • Niet in staat zijn om naar het opgegeven adres te leveren
  • Er is een dubbele bestelling gedaan
  • Annulering op verzoek van de klant

9,5. Als een bestelling wordt geannuleerd, ontvangt de klant een e-mail om de reden voor de annulering toe te lichten. Klanten worden niet gefactureerd voor geannuleerde bestellingen. Als de klant geïnteresseerd is in het plaatsen van een nieuwe bestelling of als de klant vragen heeft over een geannuleerde bestelling, kan hij/zij contact met ons opnemen op 08005555666 of via e-mail op het volgende adres: klantendienst@cs.esteelauder.nl.

10. Levering

10,1. Bestellingen worden alleen verwerkt en geleverd op werkdagen (maandag tot en met vrijdag, uitgezonderd feestdagen). Bestellingen geplaatst op zaterdag of zondag worden op de daaropvolgende werkdag verwerkt.

10,2. We kunnen bestellingen naar een postbusadres niet verwerken.

10,3. Verzendkosten zijn voor rekening van de klant en worden apart vermeld op het bestelformulier en op de leveringsbon. Er zijn geen verzendkosten voor aankopen die hoger zijn dan het bedrag dat we op de Website kunnen weergeven.

10,4. In overeenstemming met de Lokale Wetten moeten de producten worden geleverd binnen 30 (dertig) dagen vanaf de dag volgend op de dag van bestelling door de klant, tenzij we de klant op de hoogte stellen, inclusief per e-mail, binnen dezelfde termijn, dat de bestelde producten niet beschikbaar zijn, inclusief tijdelijk niet beschikbaar.

11. Herroepingsrecht

11,1. We willen klanten de beste cosmetische producten aanbieden die beschikbaar zijn. Als de klant van mening is dat de producten die hij/zij van ons heeft ontvangen niet aan deze verwachting voldoen, heeft de klant volgens Lokale Wetten het recht om zonder opgave van reden binnen veertien (14) werkdagen na de datum zich terug te trekken uit de overeenkomst.

11,2. De herroepingstermijn is veertien dagen vanaf de datum waarop u of een derde partij die u noemt en die niet de vervoerder is, de goederen heeft ontvangen. Voor overeenkomsten die betrekking hebben op de bestelling van meerdere goederen die afzonderlijk moeten worden geleverd, bedraagt ​​de herroepingstermijn veertien dagen vanaf de datum waarop u of een derde partij die u noemt en die niet de vervoerder is, het laatste artikel van die bestelling heeft ontvangen.

Dit herroepingsrecht is echter niet van toepassing op producten die gepersonaliseerd zijn, met uitzondering van gebreken in de producten of onvolledige of onjuiste levering. If a personalized product is delivered damaged or is defective, customers should immediately contact us at 0800 54029 or via email at the following address: klantendienst@cs.esteelauder.be.

11,3. Kennisgeving van het voornemen van de klant om het herroepingsrecht uit te oefenen, kan worden gedaan door ons te e-mailen op klantendienst@cs.esteelauder.be met de bestelgegevens van de klant, inclusief het klantordernummer en de beschrijving van de producten die worden geretourneerd. U mag, maar bent niet verplicht om het voorbeeldherroepingsformulier te gebruiken dat is bijgevoegd in Bijlage I. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het om uw verklaring te verstrekken waarin u ons meedeelt dat u uw herroepingsrecht wilt uitoefenen vóór de vervaldatum van de herroepingstermijn. Binnen de verpakking vindt de klant een verzendbewijs met informatie over de bestelling en informatie over ons retourneringsproces. If the products listed on the dispatch note do not match those contained in your delivery, the customer shall notify us immediately by calling 0800 54029.

11,4. Onze Klantenservice zal de klant vervolgens een autorisatienummer en een e-mailbevestiging verschaffen. De Klant wordt verzocht om een ​​notitie van zijn autorisatienummer te bewaren voor toekomstige raadpleging van de Klantenservice met betrekking tot deze kwestie.

11,5. Als de klant producten retourneert om andere redenen dan gebreken in de producten, of een onvolledige of onjuiste levering, moet hij/zij de retourzending van de producten naar ons regelen en betalen.

11,6. Bij het uitoefenen van het herroepingsrecht verbinden wij ons ertoe om de klant de volledige prijs van de producten terug te betalen binnen veertien (14) dagen na de datum van ontvangst van de herroeping, op voorwaarde dat deze ongebruikt en onbeschadigd worden teruggestuurd, zo spoedig mogelijk en niet later dan 14 na de datum van ontvangst van uw herroepingsverklaring en dat we een bewijs van terugzending ontvangen voorafgaand aan de terugbetaling. We kunnen de terugbetaling weigeren tot we de ontvangen goederen hebben ontvangen of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen opnieuw hebt verzonden, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Restitutie vindt alleen plaats op de originele creditcard die is gebruikt. We sturen de klant een kennisgeving per e-mail zodra de restitutie is uitgevoerd.

11,7. Het wordt zeer aanbevolen om het pakket te verzenden door een bezorgdienst (waarbij bij ontvangst een handtekening wordt vereist).

11,8. De bovenstaande bepalingen zijn alleen van toepassing op online verrichte aankopen. Producten die in een winkel worden gekocht, zijn onderworpen aan het retourbeleid van die winkel. Retourzendingen of ruilen voor aankopen gedaan in een Estée Lauder-winkel mogen niet worden geretourneerd aan of geruild op Estée Lauder Belgium Online. Retouren van aankopen die u online hebt gedaan worden niet geaccepteerd in een winkel van Estée Lauder.

12. Gebrek aan overeenstemming

12,1. In geval van gebrek aan overeenstemming van producten op grond van Lokale Wetten, zijn de wettelijke garanties vastgesteld door Lokale Wetten van toepassing. De klant heeft het recht om de producten gratis te laten overeenstemmen door reparatie of vervanging. In het geval dat één van de bovenstaande rechtsmiddelen niet werkt, heeft de klant het recht op een gepaste vermindering van de prijs van de producten, of op annulering van de overeenkomst. De klant doet afstand van deze rechten als hij ons niet binnen een redelijke termijn op de hoogte stelt van het gebrek aan overeenstemming nadat de klant een dergelijk gebrek aan overeenstemming heeft geconstateerd. Wij zijn aansprakelijk wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen drie (3) jaar vanaf de levering van de producten.

13. Toepasselijk recht en rechtsgebied

13,1. Deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan en moeten worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de Lokale Wetten.

13,2. Alle geschillen die voortvloeien uit de interpretatie, geldigheid en/of uitvoering van deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan de dwingende bevoegdheid van de bevoegde rechtbank van de woon- of verblijfplaats van de klant.

14. Contactpersonen

14,1. Voor informatie en ondersteuning over producten en aankoopmethoden via de Website kan de klant contact met ons opnemen per e-mail naar klantendienst@cs.esteelauder.nl of per post naar het volgende adres:
Estée Lauder Cosmetics SA
Woluwe Office Garden
Woluwedal 26
1932 St. Stevens-Woluwe,
België

14,2. The customer may also contact us by calling 0800 54029.
De openingstijden van de klantenservice zijn als volgt:
Maandag tot en met vrijdag 8,00 tot 20.00 uur
zaterdag van 9,00 tot12,00 uur

15. Klachten

In case of complaint about your online purchase, you may contact us at 0800 54029 and klantendienst@cs.esteelauder.be.

Volgens EU-verordening nr. 524/2013 inzake onlinebeslechting van consumentengeschillen, kunt u geschillen ook doorverwijzen naar het online platform van de Europese Commissie, te vinden op:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Evenzo kunt u geschillen die verband houden met de verkoop van het Product verwijzen naar de volgende organisatie van Alternatieve Geschillenbeslechting:

Ombudsman du Commerce
Avenue Edmond Van Nieuwenhuyse, 8
Brussel, 1160
België

E-mailadres:
info@ombudscom.be

Website:
http://www.ombudsmanvoordehandel.be
Telefoon: +32 2 788 05 20

Nederland

Indien u een klacht heeft over uw online aankoop, kunt u contact met ons opnemen via: klantendienst@cs.esteelauder.be

Op grond van EU Verordening nr. 524/2013 betreffende online beslechting van consumentengeschillen, kunt u geschillen voorleggen aan het online platform van de Europese Commissie dat beschikbaar is op: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

U kunt geschillen met betrekking tot de verkoop van het Product eveneens aan de volgende organisatie voor Alternatieve Geschillenbeslechting voorleggen:

Ombudsman du Commerce
Avenue Edmond Van Nieuwenhuyse, 8
Brussel, 1160
België
E-mailadres:
info@ombudscom.be
Website:
http://www.ombudsmanvoordehandel.be
Telefoon: +32 2 788 05 20



BIJLAGE I

HERROEPINGSFORMULIER

Als u wilt afzien van de overeenkomst, vult u dit formulier in en stuurt u het terug.
Aan: Estée Lauder Belgium

Estée Lauder Cosmetics SA
Woluwe Office Garden
Woluwedal 26
1932 St. Stevens-Woluwe,
België

E-mail: klantendienst@cs.esteelauder.be
Telefoon: 0800 54029

I/we(*) hereby withdraw from the contract concluded by me/us(*) for the purchase of the following goods(*) / for the part exchange of the following goods(*)
Ordered on (*) / received on (*)

Name of consumer(s)

Address of consumer(s)

Signature of consumer(s) (only required for notification on paper)

Date

(*) strike out/delete not applicable options

Naar boven
Powered By OneLink